Internationella bokmässor: London och Botkyrka

Jag skriver på Axiell Medias blogg:

Bokmässan i London för ett par veckor sedan inleddes även i år, enligt uråldrig brittisk tradition, med The Publishing For Digital Minds Conference där representanter för alla delar av förlagsbranschen får träffas för att diskutera och lyssna på föreläsningar och debatter om alla de olika utmaningar och möjligheter som digitaliseringen innebär. Här kör vi en kort genomgång av vad de intressantaste diskussionerna gällde.

På det store hela kan man säga att på en marknad där nu nästan allt finns tillgängligt digitalt kretsar de flesta frågor runt problemen – hur når jag mina läsare, hur möter jag deras förväntningar, hur gör jag detta på smidigast sätt, och hur ser jag till att jag har kvar dem i framtiden?

Veckan efteråt bar det iväg till en annan bokmässa söderut, närmare bestämt i Botkyrka, där Botkyrka Internationella Bokmässa anordnades för fjärde gången.

Kommentera

